• Подання
    Подання
  • Розгляд і доопрацювання
    Розгляд і доопрацювання
  • Голосування
    Голосування
  • Оголошення переможців
    Оголошення переможців
  • До закінчення залишилось
    Планування і реалiзацiя
    Планування і реалiзацiя

Популяризація серед молоді правосвідомості, правової культури та основ безпечної поведінки Брав участь

Доданий
15.08.2019
Номер
66
Молодіжні проекти

Шляхом проведення ообливих психоюридичних тренгів ми навчимо неповнолітніх основам безпечної поведінки та дамо їм вибір! «Асоціальна поведінка», «Діти на дорозі», «Скажи булінгу ні», «Безпека на вулиці й вдома», «Шахрайство» " на ці теми у 2020 році буде проведено 200 тренінгів для учнів школи-інтернату (300 осіб) і закладів технічної освіти (1500 осіб) та 4 вуличні квести на державні свята.

Автор проекту
Бюджет
178 528 грн
Розрахунок бюджету
Район
Металургійний
Адреса
просп. Миру, 33, Кривий Ріг

Опис

Співавтори

ГО "БЕЗПЕКА" ДЮІ МВС України

Проблема

Згідно соціологічного опитування проведеного у 2017 році, однією із пріоритетних проблем для мешканців Кривого Рогу, й відповідно дітей, є відсутність відчуття безпеки. Це, можна пояснити тим, що кожного дня діти та їх батьки, дізнаються про злочини, однак не знають як їх попередити, як не стати жертвою правопорушення та вберегти свої права, а стаючи жертвами чи учасниками правопорушень не знають, як варто діяти у певній ситуації, інакше кажучи, не володіють навиками безпечної поведінки та не розуміють наслідків асоціальної поведінки (вживання алкоголю, наркотиків та булінгу).
Підтверджується це тим, що у Кривому Розі спостерігається зріст дитячої злочинності, асоціальної поведінку у підлітків, й випадки, коли діти стають жертвами злочинів. Так, за 2018 рік 70 дітей стали учасниками дорожньо-транспортних пригод, 1 дитина внаслідок ДТП загинула, 293 рази батьки зверталися до поліції з заявою про те, що їх дитина пішла з дому й не повернулася, було зафіксовано десяток спроб суїциду, 3 дітей внаслідок суїциду – загинуло.
За даними ЮНІСЕФ 67% дітей стають жертвами булінгу у школі й не знають як йому протистояти. Згідно ж останніх досліджень U-report Ukraine, 10% дітей в Україні вживають наркотики, 50, 4% роблять це для отримання нових відчуттів, а 34% - за компанією із друзями. Отже, діти в силу психологічних особливостей віку та незнання основ безпечної поведінки, інакше кажучи їх життєвий досвід поки не підказує їм моделі безпечної поведінки, зіткаються із чотирма основними проблемами:
- асоціальна поведінка (вживання наркотиків, алкоголю);
- участь дітей у ДТП;
- булінг;
- відсутність розуміння безпечної поведінки, як поводити себе у школі, дома та на вулиці, щоб не стати жертвою злочину.

Мета проекту

Сформувати культуру безпечної поведінки у неповнолітніх за допомогою проведення психоюридичних тренінгових занять та вуличних квестів з безпеки для молоді. Планується, що отриманими знаннями та навиками вони поділяться у родинах, зі своїми батьками, відповідно підвищиться й культура безпеки у дорослих в результаті системного навчання їх дітей.
Мета проекту відповідає Стратегічному плану розвитку міста на період до 2025 року, у контексті підтримки інноваційних методів освіти та виховання зростаючого покоління, створення умов для нарощування інтелектуального потенціалу населення, підтримки молодіжних, дитячих і науково-просвітницьких громадських організацій, що реалізують заходи міських цільових програм й забезпечення рівних прав громадян.
Задача проекту. Провести психоюридичні тренінги з учнями школи- інтернату (300 осіб) та технікумів (1500 осіб) по актуальним наразі темам, а саме: «Асоціальна поведінка», «Діти на дорозі», «Скажи булінгу ні», «Безпека на вулиці й вдома», «Шахрайство» та вуличні квести на тему: «Безпека на вулицях Кривого Рогу» (800 осіб).

Очікувані результати

За період реалізації проекту планується охопити близько 2500 неповнолітніх мешканців Кривого Рогу. За допомогою широкого інформування населення за результатами реалізації проекту очікуються такі результати:
• поширення знань з проблематики особистої безпеки у дитячому та підлітковому середовищі й серед батьків;
• формування у дітей, підлітків навичок і звичок законослухняної поведінки та безпечної поведінки;
• профілактика найбільш типових адміністративних правопорушень і злочинів, скоєних як неповнолітніми, так і щодо неповнолітніх;
• впровадження нових форм і методів профілактичної роботи з дітьми;
Під час даного проекту буде мати місце комплексний підхід до 300 учнів школи-інтернату, з кожним із них буде проведемо 5 психоюридичних тренінги. При цьому залучимо усіх учнів закладу та охопимо усі проблемні питання, навчимо їх основам безпечної поведінки. За необхідністю будемо додатково працювати з дітьми які найбільш цього потребують. Подібний підхід буде мати місце у закладах технічної освіти, однак з ними буде опрацьовано дві проблемні теми (булінг й асоціальна поведінка), які особливо актуальні у їх середовищі.
Проведення вуличних квестів не тільки навчить учасників основам безпечної поведінки, а й завдяки широкій інформаційній діяльності стане прикладом того, як держава в особі виконкому та правоохоронців дбає про безпеку городян.
Більш того, реалізація даного проекту дозволить не просто проінформувати дітей про небезпеку, яка на них чекає у школі, вдома чи на вулиці, але й допоможе дізнатися дітям, які можуть бути юридичні та психологічні наслідків їх вчинків. Даний проект надасть їм вибір: бути жертвою\зловмисником чи вести правосвідомий спосіб життя, бо багато помилок, які впливають на майбутнє особи, скоюються саме у шкільному віку, виключно від незнання наслідків. Ми це виправимо!

План заходів з реалізації проекту

За 2020 рік буде проведено 200 психоюридичних тренінгів: 100 для учнів школи-інтернат та 100 для студентів технікумів й 4 вуличні квести.
Для 1500 студенти технікумів буде проведено два види тренінгів: «Скажи булінгу ні» та «Асоціальна поведінка», 50 тренінгів на кожну із тем для груп по 60 чоловік.
А для 300 учнів школи-інтернату 100 психоюридичних тренінги на теми: «Асоціальна поведінка», «Діти на дорозі», «Скажи булінгу ні», «Безпека на вулиці й вдома», «Шахрайство». 20 тренінгів на кожну із тем для груп 12-15 осіб.
Тренінг «Асоціальна поведінка» складається з трьох частин: чому люди/діти так роблять (психологічний аспект), а саме як негативний емоційний фон спонукає до необдуманих вчинків (гра шкала емоцій); наслідки до яких це призводить (психологічний та юридичний аспект); та як це цьому запобігти (психологічний аспект). Особливе значення на цьому занятті займає гра «втрата цінностей», яка добре зарекомендувала себе у профілактиці наркотиків серед дітей.
Специфікою тренінгу «Діти на дорозі» є те, що представники проекту не навчають дітей усім правилам дорожнього руху, а наочно за допомогою відео та фото матеріалів показують основні помилки, які призводять до ДТП, умовно поділяючи усі помилки на «вас не видно вдень», «вас не видно вночі», «гаджети». Після грають в психологічну гру, яка показує, наскільки важливо бути уважними, й що не можна робити дві справи одночасно.
Особливістю тренінгу «Скажи булінгу ні» є те, що на них розповідається про причини булінгу та їх наслідки. Починаючи заняття з того, що останньої стадією психологічного та економічного булінгу може стати самогубство, показуючи соціальну рекламу, яка наочно демонструє розвиток цього психологічного процесу. Це учасники проекту роблять саме на початку заняття, щоб привернути особливу увагу до проблеми, та піднімаючи емоційний фон учасників до кінця заходу. Після чого вивчаються психологічні та юридичні основи цієї проблеми. За допомогою відео аналізується трикутник Стівена Картмана (жертва-агресор-спостерігачі), програється з дітьми декілька видів насильства. Та вже з розумінням внутрішньо побудову трикутника, як діти відчули себе на місці одного із учасників, діти навчаються, як протистояти насильству. Закріплюючі все психологічною грою, яка спрямована на вміння відстоювати власні кордони.
А тренінги «Безпека на вулиці й вдома» та «Шахрайство» мають юридичну спрямованість. Так вони складаються з трьох частини: що маємо наразі (які небезпеки чекають на дітей на вулиці, вдома й у школі), як цьому протистояти, та що робити, якщо стали жертвою.
Дані тренінги є унікальними, оскільки їх розробкою займаються психологи, науковці та працівники поліції. Тобто, в психоюридичних тренінгових тренінгах враховуються й психологічні аспекти питання, й розкривається тема з юридичного боку. На заняттях представники проекту грають з дітьми\студентами показують відеоматеріали, і разом приходять до висновків. Вони проводяться командою, яка складається з тренера, психолога, працівника поліції та курсантів.
Структура психоюридичного тренінгу, ігри та відео матеріалі обираються відповідно до періодизації шкільного віку. Так, для дітей 10-11 років (5-6 клас) важлива гра, яка виступає основою заняття, бо в цьому віці діти до гри проявляють найбільший інтерес. Для дітей 11-12 років (7-8) акцент робиться вже на сюжетно-рольовій грі й на наслідках, їх поведінки. Попри те, що в цьому віці дитина тільки починає розуміти наслідки своєї поведінки, на цьому вже необхідно констатувати увагу, однак використовуючи при виключно відео та фото матеріали. Для дітей віком 13-15 років (9-10 клас) основний акцент робиться на наслідках їх вчинків, бо їх мозок у цьому віці найбільш направлений на пізнання системи взаємовідносин у різних ситуаціях. В даному віці, розвивається виключно потребно-мотиваційна сфера особистості, так вони вже будують плани на майбутнє, розуміють, що їх вчинки мають наслідки, однак не знають які. Тому, основна задача учасників особливу увагу звернути на наслідках (психологічних, фізичних та юридичних) від вчинків дітей.
Вуличний квест «Безпека на вулицях Кривого Рогу» також має психоюридичний характер та направлений на вивчення основ безпечної поведінки. Тривалість одного квесту 3-6 години в залежності від кількості учасників, він проходить по 5 локаціям:
1. Локація «Сцена» – розкривається тема проводиться короткий психоюридичний тренінг, з використанням психологічних ігр та наочних матеріалів.
2. Локація «Психолог» - проходиться тест на жертовність, у випадку його «позитивного» результату психолог видає рекомендації та пояснює їх;
3. Локація «Поліція» - поліцейських дає задачу на тему квесту, разом вирішують
4. Локація «Самооборонна» - відпрацьовують вправи самозахисту.
5. Локація «Фініш» - тим, хто пройшов квест по всім 4 локаціям, в нього є відповідні відмітки йому видається посвідчення «Юний правоохоронець».

Якщо Ваш проект освітній, він є великим проектом?

Ні.