• До закінчення залишилось
    Подання
    Подання
  • Розгляд і доопрацювання
    Розгляд і доопрацювання
  • Голосування
    Голосування
  • Оголошення переможців
    Оголошення переможців
  • Планування і реалiзацiя
    Планування і реалiзацiя

Розумні перерви: відпочинок з користю На розгляді

Доданий
31.07.2019
Номер
13
Шкільні заклади

У школі діти проводять багато часу. Щоб їх перебування було максимально корисним, слід чергувати навчальний процес із відпочинком. Коридори та рекреації необхідно перетворити в простір, який допомагав би учням відпочивати від уроків і переключатися з одного виду діяльності на інший. Саме тому пропонується проект, який перетворить звичайні рекреації КНВК № 35 «Імпульс» на місце цікавого дозвілля.

Автор проекту
Світлана
Світлана Шушаріна
Бюджет
475 000 грн
Розрахунок бюджету
Район
Саксаганський
Адреса
вул. Співдружності, 84А, Кривий Ріг

Опис

Проблема

У школі діти проводять багато часу. Тут вони не лише навчаються, а й отримують дуже важливі навички для подальшого дорослого життя. Ми звикли, що шкільна перерва – це лише проміжок часу між уроками. Але часи змінюються, і школа змінюється разом із ними.
З 1 вересня 2018 року Україна офіційно прийняла новий освітній Держстандарт, орієнтований на європейську учбову систему з її форматом open space (великою кількістю вільного простору). В той же час шкільна освіта поступово переходить від повідомлення інформації – до розвитку життєвих компетенцій, від одноманітного стандартизованого підходу – до дитиноцентризму та особистісної орієнтації, від педагогіки інструктажу та впливу – до педагогіки партнерства. Закономірно, що ці підходи також вимагають нової організації освітнього середовища. Сучасний освітній простір має бути гнучким, наповненим, створювати можливості для різних видів діяльності, викликати радість, стимулювати фантазію, мотивувати до здобуття нових знань.
Щоб навчання було успішним, слід чергувати навчання з відпочинком. У школі діти відпочивають під час перерв. Проте слід враховувати те, що безладдя і біганина, галас і крик на перервах погано впливають на дітей, не дають відпочинку нервовій системі, призводять до надмірного збудження. Відпочинок має сприяти достатньому відновленню сил організму. Погодні умови, особливо у осінньо-зимовий період, не завжди дозволяють провести прогулянки на свіжому повітрі. Крім того, згідно аналітичних матеріалів МОЗ й Інституту гігієни та медичної екології ім. Марзєєва НАМН України за останні сім років захворюваність дітей віком від 7 до 14 років зросла більш як на 20 %. Дані МОЗ і Інституту свідчать, що є пряма залежність між погіршенням здоров’я дітей, зниженням їхньої фізичної активності та навчальним перевантаженням у школах.
У КНВК № 35 «Імпульс» працює кабінетна система. Під час перерв класи провітрюються, а учні перебувають у рекреаціях закладу, стоять біля стін, сідають на підвіконня, підлогу. Сучасні діти вже не можуть просто відпочивати на перерві, як це було 20 років назад. Часто учні не знають чим себе зайняти під час перерв. Так чому ж не заповнити цей проміжок часу корисним, веселим дозвіллям?
Коридори та рекреації необхідно перетворити в такий простір, який допомагав би учням відпочивати від уроків і переключатися з одного виду діяльності на інший. У рекреаціях слід передбачити три зони: спокійну – для розслабленого проведення часу, ігрову – для активних ігор і ефективного переключання з одного виду діяльності на інший та транзитну – для переходу.
Для комфортного відпочинку і спілкування необхідна зручні сучасні меблі, приємним доповненням послужать Wi-Fi зони, психологічному розслабленню сприятимуть зелені куточки. Затишнішими і функціональними рекреації зроблять полиці з книгами для буккросингу. У середній школі потрібно облаштувати переговорні пункти зі столами і стільцями, де школярі будуть обговорювати спільні проекти, а у вільний час – грати в настільні ігри. Хороший відпочинок від розумової праці – фізична активність, в тому числі ігри в настільний футбол або аерохокей. Стіни рекреацій і коридорів добре підходять для демонстрації учнівських робіт, які буде цікаво розглядати і школярам, і гостям. Роботи легко розмістити на корковій поверхні. Також для посилення пізнавального інтересу плануємо розмістити декілька інфографічних карт України (карта України для дітей; Україна вишивана; карта міст, де народилися видатні митці та діячі України). Оформлення коридорів і рекреацій має створювати позитивний емоційний заряд.
Саме тому ми пропонуємо проект, який перетворить звичайні шкільні рекреації на місце активного відпочинку, цікавого та пізнавального дозвілля для дітей різних вікових груп (5–11 класів).

Мета проекту

Створення в рекреаціях КНВК № 35 «Імпульс» інтерактивного простору для спілкування, емоційного розвантаження, творчості, організація спільного відпочинку в рамках навчального процесу, позашкілля та інших ініціатив.

Очікувані результати

• сприяння збереженню та зміцненню здоров’я учнів, формуванню здоров’язбережувальної, соціальної, громадянської, комунікативної компетентності;
• створення умов повноцінного відпочинку на перервах для дітей різних вікових груп;
• застосування осучасненого зонованого середовища рекреацій для проведення окремих уроків і позаурочних заходів;
• підвищення навчально-пізнавальної активності та ініціативи учнів, розвиток їх інтелектуальних здібностей;
• благоустрій КНВК №35 «Імпульс».

План заходів з реалізації проекту

1. Підготовка приміщень.
2. Зонування рекреаційного простору.
3. Придбання та встановлення меблів для проведення ігор, тренінгів, творчих занять тощо.
4. Придбання і встановлення ігрового обладнання.

Якщо Ваш проект освітній, він є великим проектом?

Ні.

Фотографії